|
Hos Saferoad er vi stolte af alle vores løsninger. Som førende indenfor trafiksikkerhed udvikler vi ofte produkter. Det gør vi af flere årsager: for at højne sikkerheden, forbedre arbejdsmiljøet og mindske spild. Derfor har vi også udviklet eftergivelige master.
Saferoad har en vision om, at der skal være nul dræbte i trafikken og et ønske om en vejbranche der har fokus på grønnere initiativer. De eftergivelige master Mora og Norsafe® er konstrueret således, at de vil give efter eller knække ved kollision med et køretøj, hvilket kan resulterer i færre dræbte samt færre og mindre personskader.
Sikkerhedsmæssigt adskiller Mora mast sig markant fra en almindelig stander. Den er konstrueret til at absorbere og reducere kraften ved påkørsler. Når der sker en kollision, giver masten efter og bøjer sig, hvilket mindsker belastningen på køretøjet og beskytter både føreren og passagererne. Denne egenskab bidrager til at reducere skader og alvorlige konsekvenser i tilfælde af trafikulykker. Masten er fremstillet af materialer, der er genanvendelige, herunder aluminium.
|
Brudledet er en integreret del af Norsafe Mast. Dets formål er at give efter og bryde, hvis der sker en påkørsel. Når brudledet aktiveres, giver masten efter og flyver over billen, hvilket reducerer risikoen for alvorlige skader på køretøjet og dets passagerer. Norsafe Mast er et eksempel på Saferoads engagement i at levere løsninger, der prioriterer sikkerhed på vejene, og er ligesom Moramast lavet i aluminium.
|
En stor fordel ved Norsafe og Mora master er opsætningen af dem. Begge master opsættes i præfabrikerede fundamenter og gør dermed både opstilling samt evt. udskiftning lettere. Ved en klassisk in-situ støbning skal der graves ud, klargøres beton, støbes og hærdes, hvorimod et præfabrikeret fundament kun kræver en udgravning. Yderligere kan der spares på transporten af råvarer og den ekstra kørsel for nedføring af skilt i en in-situ støbning. Hvis en kollision sker og masten ødelægges, kan en ny mast let installeres på det gamle fundament.